söndag 16 november 2008

Genomgång av huset 081115

Nu äntligen börjar vi komma in på sluttampen av husbygget. Det har stått still ganska länge, men nu ser man att det händer grejer igen. Vår son William föddes den 1 oktober så det är väl en av anledningarna till att husbygget gått sakta, men det är det förstås väl värt.
Erik har som vanligt jobbat med huset, men sen har pappa, Karin och Joakim stått för de största insatserna. Pappa och karin har tapetserat klart huset och därtill stått för målningen av väggarna. Joakim har målat tak och har nu bara det i allrummet på övervåningen kvar=) Sen är det bara lite väggar till som ska rollas.
Sen är det fönstersmygar, innedörrar, lite golvläggning, räcke till trappan, lite kökssnickeri, garderober och massa el som ska göras...sen börjar nog huset bli klart. Vi hoppas nu kunna flytta in innan året är slut...men vi får som vanligt se hur det blir=)
Igår fick jag världens överaskning när jag kom ut. I badrummet på övervåningen stod ett bubbelbad. Erik hade satt dit det utan att jag visste om det. Eftersom jag trodde vi skulle vänta med det så blev jag så glad att jag börja grina. Tack Erik för badet och för överaskningen=)
Här kommer lite bilder på hur huset ser ut i daxläget.
Fondvägg nere i hall-vardagsrum, här ska Eriks panel sitta där vi kan styra husets elfunktioner...typ belysning m.m.

Fondväggen i hallen igen och samma tapet fast den svarta sitter i kontoret

Garderob uppe i gästrummet

Gästrummet

Williams rum

Dusch uppe

Handfat uppe

Handdukstork uppe

Toan uppe, spolknappen kommer sen sitta där hålet är

Det omtalade badkaret...oj vad det blev bra där=)

Vårt sovrum

Tapeten i kontoret igen

William och morfar

Fondtapet i kök

Blandare i kök

Den andra diskhons blandare

Blandare badrum

Toalett nere
Hoppas alla ni som väntar på inlägg fått en liten insyn hur det ser ut i dagsläget...
Kram /Elisabeth

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blir ju kanon!!!

/Lillebror

anette sa...

Wow! Vilket jobb ni lägger ner! Jag är grymt imponerad, och så kul att se någon annans lösningar i samma hus. Det blir jättesnyggt!

Hälsovetaren - gooooo healthy sa...

Inte dags för uppdatering??????????????????????????????????