söndag 22 juli 2007

"Experthjälp"

Idag kom Joakim, Jennie, Anders och Erika ut till tomten. Anders och Joakim var väl förberedda och beredda att ta i. Experthjälp i allra högsta grad;)

Mina vänner och deras tanter var kanske inte lika redo att "ta i".

Även om det inte blev så mycket arbeta för dem var det i alla fall väldigt trevligt att de kom ut till oss.



Planeringen för kommande veckan har hela tiden varit att vi ska börja med plattan. Magnus har ju fått semester nu. Vi får se hur mycket vi hinner, vi måste nämligen gjuta en mur baktill på tomten så att vi kan fylla ut med sten mot den. När väl plattan påbörjas blir det svårt att komma åt muren. Här har vi börjat med att sätta i armeringsjärn för den..



Erik har verkligen hunnit lära sig borra på det här bygget, här gör han det för att fästa armeringsjärnen. Är så arg på mig själv, lyckades tyvärr schabla bort bilder på när jag borrar...så jag har inga bevis för att jag också arbetar;)
I morgonbitti ska vi hämta en "padda" för att packa stenen och få tomten riktigt platt och fin. Jag ska försöka hantera den och Erik och Magnus ska fortsätta muren.