måndag 19 november 2007

Slutbesiktning

på utsidan kommer bli på torsdag kl.12. Efter det kan vi börja jobba med huset på allvar....Som jag (vi) har skrivit tidigare har vi beställt färdig utsida från Mjöbäcksvillan. Allt inuti ska vi göra själva.

Förra veckan hade jag semester och då passade jag på att göra lite nytta även fast jag inte kunde jobba på huset. Vi beställde trappan, det blir den som finns bland bilderna innan men inte oljad ek utan mattlackad istället. Sen har vi varit på Kvik och fått färdigt vår tvättstuga, medan köket fortfarande har lite detaljer kvar att justera. Hoppas att beställningen kan bli klar denna veckan. Alla dessa val gör en tokig;)

Igårkväll var vi ute när det var mörkt och kollade hur vi ska ha utebelysningen på huset. Vi hade köpt två olika lampor som vi kollade med. Elektrikern i familjen=) hade kopplat på ström så vi kunde kolla hur det såg ut. Jag kan säga att det är inte enkelt...men vi fick i alla fall ihop det och hoppas det kommer bli bra.

Två av våra grannar har förresten flyttat in i sina hus. De längst ner på gatan som fick sitt hus samma dag som vi och sedan våra närmsta grannar också. Tänk när vi har kommit så långt!!!! Vi fick gå på visning i det närmsta huset i förra veckan och jösses va fint det blev...roligt att det bor någon på gatan oxå=)

Jag lägger in fler bilder senare i veckan

Kramar Elisabeth

Inga kommentarer: